cross

Digi-doener! Les 47 | Programmerende piraten?

 Programmerende piraten?
1 / 11
volgende
Slide 1: Tekstslide
Computational thinkingBasisschoolGroep 6, 7, 8

In deze les zitten 11 slides, met tekstslides.

time-iconLesduur is: 60 min

Introductie

Tijdens deze les gaan de leerlingen aan de hand van een spel ervaren hoe een computer weet welke acties op elkaar volgen, bijvoorbeeld bij het keuzemenu van een telefoon of bij het kopen van een treinkaartje bij de treinkaartjesautomaat. Ook leren ze hoe dit heet, op welke manier het genoteerd wordt en krijgen ze voorbeelden van het gebruik van dit principe. Download ook de handige docentenhandleiding in de bijlage!

Onderdelen in deze les

 Programmerende piraten?

Slide 1 - Tekstslide

Mensenwerk

Slide 3 - Tekstslide

Bron: csunplugged.org
Schateiland

Slide 4 - Tekstslide

Bron: csunplugged.org
Eerst even oefenen!

Slide 5 - Tekstslide

Bron: csunplugged.org

Slide 6 - Tekstslide

En nu jullie!
Bron: csunplugged.org

Slide 7 - Tekstslide

AAB gaat 
naar?
Bron: csunplugged.org

Slide 8 - Tekstslide

Anders 
noteren!
Bron: csunplugged.org

Slide 9 - Tekstslide

Eindige Toestand Automaat van de robotstofzuiger
Bron: Juflies

Slide 10 - Tekstslide